Tuesday 18 February 2014

Anda semua nak tahu tak  tentang  Gua Angin.??? Jum saya ceritakan. Gua Angin ialah Gua semulajadi yang terletak kira kira 5km  di Barat Daya Pekan Bau. Gua ini mendapat nama kerana terowong di dalam gua tersebut menjadi laluan angin sepoi-sepoi bahasa yang keluar masuk dari pintu gua ke pintu masuk lain. Gambar nie ialah trip kami semasa bersama Pemanduan Pelancongan Setempat tahun lepas..

(Pintu masuk ke Gua Angin)

Jika anda melihat keadaan di dalam gua tersebut ia mempunyai pelbagai bentuk.. Ia juga terdapat dalam bentuk menyerupai Kelapa Buaya. Menarik bukan.???

( Keadaan di Gua Angin)

Nak tahu apa lagi yang menarik???? anda boleh melihat pembentukan stalagmit dan stalakit. ia ialah formasi batu yang terhasil pada 60 juta tahun 
dahulu.

 (Keadaan di Gua Angin)

No comments:

Post a Comment